Wytyczne dotyczące opinii
Celem naszych Wytycznych dotyczących opinii jest opisanie procesów i wymogów prawnych związanych z ocenami produktów i opiniami o produktach („Opinie”) publikowanymi przez konsumentów na naszej stronie internetowej, a także omówienie uzasadnionych i proporcjonalnych działań podejmowanych w celu zapewnienia, by opinie o produktach pochodziły od konsumentów, którzy faktycznie stosowali i zakupili nasze produkty.
Jesteśmy przeświadczeni, że opinie są dla konsumentów kluczowym etapem zakupu produktów na naszej stronie. Zależy nam na zapewnieniu, by opinie pochodziły od autentycznych konsumentów oraz by były uczciwe i transparentne dla konsumentów i gości na naszej stronie.
1. Co to oznacza dla Ciebie?
Wszystkie opinie podlegają Regulaminowi Estee Lauder. Bez ograniczania treści powyższego:
Opinie nie zostaną opublikowane, jeżeli (i) jakiekolwiek treści będą niezgodne z prawem, obsceniczne, będą stanowić groźby, będą zniesławiające, będą naruszać prawa własności intelektualnej jakiejkolwiek strony, zawierać wirusy, zachęty handlowe, łańcuszki, przesyłki reklamowe wysyłane masowo lub jakąkolwiek formę spamu; lub (ii) gdy będziesz podszywać się pod jakąkolwiek osobę lub podmiot lub w inny sposób wprowadzać w błąd co do pochodzenia jakiejkolwiek opinii.
Informacje zwrotne lub kwestie niezwiązane z produktami lub usługami Estee Lauder nie będą publikowane. Dodawanie opinii nie stanowi formalnego kanału reklamacji i marka Estee Lauder nie ma możliwości udzielenia bezpośredniej odpowiedzi na tej platformie. W razie problemów prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta Estee Lauder. Członek zespołu Estee Lauder z przyjemnością udzieli Ci pomocy.
Estee Lauder może także wykorzystywać Twój adres e-mail lub inne dane kontaktowe w celu komunikowania się z Tobą w sprawie Twojej opinii. Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, prosimy o zapoznanie się z Polityką prywatności Estee Lauder.
2. Jak weryfikujemy opinie
Aby zweryfikować, że recenzje produktów pochodzą od prawdziwych konsumentów, wymagane jest, aby konsumenci zaznaczyli pole potwierdzające, że zakupili, używali lub testowali produkt będący przedmiotem recenzji.
Inne metody weryfikacji mogą obejmować usługi moderowania treści mające na celu zapewnienie autentyczności bez uszczerbku dla jakości lub kontroli:
1. Zaawansowane zapobieganie oszustwom: Dzięki technologii wykrywania oszustw możemy potwierdzić autentyczność treści, usuwać powielone opinie, zapobiegać nieodpowiedniemu promowaniu marki/sprzedawcy detalicznego, chronić naszą markę przed oszczerstwami/wulgarnym językiem/obraźliwymi zdjęciami lub filmami, a także chronić naszą stronę internetową przed jakimikolwiek innymi oszukańczymi treściami.
2. Moderacja dwupoziomowa: Wykorzystujemy zautomatyzowany proces filtrowania, aby wykrywać problemy z autentycznością, od niestosownych lub niezgodnych z prawem treści po wszelkie informacje wrażliwe. Ponadto mamy zespół moderatorów, którzy zapewniają kolejny poziom moderacji, aby upewnić się, że wszystkie opinie są prawdziwe, odpowiednie i pozbawione sprzeczności.
3. Przekazywanie i powiadomienia: Moderatorzy będą zgłaszać konkretne kwestie jako treści wymagające większej uwagi, np. problemy z obsługą klienta, problemy dotyczące bezpieczeństwa lub wzmianki o błędnych informacjach na stronie, aby stale ulepszać naszą ofertę produktów i dbać o najlepsze doświadczenia konsumentów zgodne z ich oczekiwaniami.
3. Jak zapewniamy transparentność opinii
Zobowiązujemy się publikować wszystkie opinie, pozytywne i negatywne, oraz nie kupować opinii. Jednak jeżeli Opinia nie spełnia niniejszych Wytycznych dotyczących opinii, nie zostanie ona opublikowana.
3.1 Ujawnianie informacji i odznaki:
W przypadku opinii sponsorowanych lub pisanych w wyniku zachęty dodawany jest element wizualny, by konsumenci mieli świadomość, że dana opinia została dodana na skutek jakiegokolwiek rodzaju poparcia, sponsoringu lub zachęty. Takie informacje będą wyświetlane bezpośrednio w danej opinii, poprzez dodanie konkretnej pisemnej wzmianki lub konkretnej odznaki.
Aby zapewnić transparentność opinii, stosujemy różne rodzaje informacji. Będą one wskazywać, czy i kiedy opinie były sponsorowane lub pisane w wyniku zachęty (np. kiedy konsument otrzymał bezpłatne produkty lub innego rodzaju zachętę, lub kiedy produkty pochodzą od innych osób, które mają z nami bezpośrednie relacje, np. personelu, influencerów itp.).
Zasadniczo opinie pochodzące od naszego personelu nie są autoryzowane, a gdy tak jest, są oznaczane w konkretny sposób opisany powyżej.
3.2 Wyświetlanie opinii:
Na stronie produktu dostępnych jest kilka warstw informacji związanych z opiniami.
Pasek opinii zapewnia prostą wizualizację treści opinii o produkcie i pojawia się u góry strony produktu.
Dodatkowo dostępna jest także sekcja opinii ze wszystkimi szczegółami opinii o produktach, w tym średnią oceną w gwiazdkach, treścią opinii i rozkładem ocen.
Opinie o produktach na naszej stronie internetowej zasadniczo są wyświetlane od najnowszej. Jednak opinie można sortować w następujący sposób: Najnowsze, Najbardziej pomocne, Najniżej oceniane, Najwyżej oceniane, Najstarsze i Opinie ze zdjęciami.
Wyświetlana jest również informacja o tym, ile dodano opinii z każdą liczbą gwiazdek. Opinie można także filtrować według oceny, aby wyświetlić tylko najwyżej lub najniżej oceniane lub opinie z konkretną liczbą gwiazdek. Dzięki temu konsumenci mają uczciwy i transparentny dostęp do wszystkich opinii – zarówno pozytywnych, jak i negatywnych.
3.3 Wyliczanie oceny na podstawie opinii
Ogólna ocena z opinii o produkcie wyświetla się obok opinii. Ocena jest wyliczana na podstawie rzeczywistej średniej wszystkich opublikowanych opinii o danym produkcie podzielonych przez liczbę opinii dodanych o danym produkcie.
W większości przypadków ogólna ocena wyświetla się jako ogólna wartość wyrażona w gwiazdkach (od 0 do 5 gwiazdek). Jest to oparte na średniej wszystkich ocen podzielonej przez liczbę opinii (np. może wyświetlać się ocena 4 gwiazdki lub 4,3 gwiazdki).