“Wszystko co wielkie bierze swój początek w wizji, w marzeniu..." - mawiała Estée Lauder. Gdy w 1946 r. zakładała firmę kosmetyczną, miała w głowie niezwykle jasną wizję tego, co pragnie osiągnąć. Ta wizja była siłą napędową wszelkich jej działań. Nie do końca jednak wiadomo, czy miała świadomość, że zrewolucjonizuje standardy w branży urodowej na kolejne dziesięciolecia. Estée Lauder wyprzedziła o lata świetlne swoją epokę, począwszy od produktów i opakowań, a skończywszy na umiejętności zatrudnienia w nowo założonej firmie odpowiednich osób. Z okazji 75-lecia naszej marki, które obchodzimy w tym roku prezentujemy 5 faktów z życia naszej legendarnej założycielki, których być może nie znałaś.
1. Nie chciała, by jej klientki kupowały zbyt dużo produktów. (Serio!) “Nigdy nie sprzedawaj klientce tego, czego nie chce lub nie potrzebuje" - pisała. W miarę rozwoju marki sprzedaż stała się oczywiście bardzo istotna, ale co do zasady Estée gorąco wierzyła, że do pielęgnacji urody potrzebujemy tylko kilku dobrze dobranych kosmetyków i nie więcej niż 3 minut rano i wieczorem na ich nałożenie. Czasochłonne rytuały niezbyt do niej przemawiały.
2. Stworzyła pierwsze w historii serum na noc. Dziś półki sklepowe się od nich uginają, jednak w 1982 r. wprowadzone do sprzedaży Night Repair, jak początkowo było zwane, dokonało w branży kosmetycznej prawdziwej rewolucji. Estée jako pierwsza zrozumiała, że najlepszą porą na regenerację skóry jest noc oraz iż lekka konsystencja (którą znamy obecnie pod nazwą serum) skuteczniej wnika głęboko w skórę naprawiając jej uszkodzenia. Night Repair również jako pierwszy kosmetyk zostało umieszczone w przypominającej fiolkę aptekarską brązowej buteleczce, która chroniła składniki aktywne formuły.
Wszystko co wielkie bierze swój początek w wizji… w marzeniu.
3. Zmieniła bieg historii przemysłu perfumeryjnego. Zanim w 1953 r. stworzyła olejek do kąpieli Youth-Dew Bath Oil kobiety nie kupowały zapachów samodzielnie. Perfumy stosowano jedynie na specjalne okazje, a kobiety czekały, aż dostaną je w prezencie od mężów. Sprzedając Youth-Dew jako olejek do kąpieli o zapachu perfum, Estée umożliwiła klientkom kupowanie zapachu dla siebie i stosowanie go wtedy, gdy miały na to ochotę.
4. Osobiście prowadziła rozmowy o pracę z wszystkimi potencjalnymi kandydatkami. Nawet, gdy jej niewielka firma rozrosła się do korporacji, Estée chciała osobiście poznać każdego pracownika. “Nie patrzę na CV…patrzę na osobę,” - wyznała Boston Sunday Globe w 1969 r. “Między pracownikiem a szefem musi zaiskrzyć."
5. Uwielbiała kwiaty, które były dla niej nieustannym źródłem inspiracji. W 1980 r. wyznała w wywiadzie dla magazynu House & Garden: “W czym tkwi sekret sił witalnych? Można je czerpać z otaczania się roślinami i kwiatami." Nie powinno zatem nikogo dziwić, że kwiaty grały pierwsze skrzypce w wielu produktach naszej marki - od kolekcji Re-Nutriv Ultimate Lift Regenerating Youth zawierającej wyjątkowy kwiat goryczki himalajskiej rozkwitającej w skrajnie trudnych wysokogórskich warunkach po naszą kultową wodę perfumowaną Beautiful,